23. januar 2011

Lykken er Bourgie...

Alle burde ha en Bourgie lampe eller to fra Kartell! 
Liker vi diamanter? Er svaret ja så liker man Bourgie lampen også! 
Den sprer lyset på en aldeles glitrende måte og lyser opp hverdagen til dem som er så heldige å ha den i sitt hjem. Jeg er så heldig å ha to:)
Det var kjærlighet fra første blikk og etter en herlig mix av sparing og masing så ble den endelig med hjem. Dette var i 2007 og siden den gang så har den lyst opp livet for hver eneste gang den blir tent. Visse ting som man trodde man ikke kunne leve uten har en merkelig tendens til å liksom "bli borte". Man gleder seg over dem en kort stund før de på en måte blir "usynlige" og går over i kategorien "Husefyll". Men denne lampen gjør ikke det! Jeg gleder meg like mye over den hver eneste dag og kan ikke se for meg at jeg går lei. 
Den er designet av  Ferruccio Laviani for Kartell (som forøvrig har laget mye bra, se her), er laget i polykarbonat og er inspirert av barokk/renessanse stilen. LIKER!




1 kommentar:

Tones lille interiørhjørne sa...

Hei er du fornøyd med lampen? jeg driver å prøver å bestemme meg for hvilken farge? Er den verd prisen??? Jeg har lyst på!!!!